Koučovací přístup pro manažery
O CO SE JEDNÁ?
Praktické workshopy zaměřené na osvojení manažerských principů, technik a dovedností vycházejících z koučování.
KOMU JSOU WORKSHOPY URČENY
- Pro manažery, od kterých se očekává, že budou ve své práci s lidmi více využívat koučovací přístup
CO ZÍSKÁTE
- Budete rozumět roli manažera a vědět, jak je to s dvojím členstvím manažera
- Budete vytvářet srozumitelnější zadání pro partnery (propojovat firemní cíle s osobními)
- Zhodnotíte si svůj profesiogram manažera
- Budete vědět, co jsou pilíře a rozbušky a co s nimi
- Budete vědět, kdy dát prostor druhému a kdy trvat na svém
- Budete lépe formulovat cíle a dosahovat jich
- Budete schopni více zapojovat a rozvíjet druhé, jejich potenciál
JAK WORKSHOPY PROBÍHAJÍ
Série workshopů na konkrétní témata týkající se vedení lidí. Během workshopů budeme přinášet modely a koncepty, které se osvědčují v práci s lidmi, sdílet praktické zkušenosti, pracovat na případových studiích, zkoušet jednotlivé postupy v rámci cvičení.
Délku workshopů nastavíme podle vaší situace – od 4 hodinových až po 2 denní.
OBSAH
Workshop Leadership a role manažera:
- Kontext dodavatelsko-odběratelský přístup
- Já jako manažer – dvě členství a rovnováha mezi nimi
- Leadership – 2 složky:
- Leader (vizionář) a manažer (exekutivec)
- Manažer x specialista
- Rozdíl v dovednostech, v práci s časem, v pracovních hodnotách
- Profesiogram manažera
- Popis jednotlivých činností manažera
- Analýza současné situace a nastavení do budoucna
- Řízení výkonu – strategická a operativní práce s lidmi
Workshop Kompetentnost:
- Profesionální způsoby práce s druhými
- Vedení k daným cílům – kontrola (tlak)
- Podporování v dosažení cílů partnera – pomoc (tah)
- Kompetentnost jako schopnost dosahování cílů v rámci vyššího rámce
- Zadávání úkolů a řešení projektů s podřízenými dle jejich kompetentnosti – vyvažování množství direktivy a prostoru pro pracovníka
- Princip zvyšování kompetentnosti při práci s lidmi
- Jak vnímám své podřízené na škále kompetentnosti
- Co ovlivňuje výkon týmu
- 4 složky, dle čeho vybíráme a s čím pracujeme
- Pilíře, rozbušky a co s nimi
Workshop Manažerské rozhovory I.
- Práce s kontrolním kontextem – objednávky zadavatele
- Vytváření kontrolních cílů pro partnery
- Typy manažerských rozhovorů
- Manažerský rozhovor zaměřený na zadávání a řešení úkolu
- Manažerský rozhovor o rozvoji
Workshop Manažerské rozhovory II.
- Manažerské rozhovory hodnotící
- Poskytování zpětné vazby na výkon
- Práce s problémem a neproblémem – přístup zaměřený na rozvíjení řešení
- Využívání pozitivních zdrojů v minulosti
- Rozdíl mezi kritikou a reflexí, příp. zpětnou vazbou
- Oceňování
- Rozhovory v rámci výběrových řízení