Manažerský řidičák – workshopy pro manažery a team leadry
O CO SE JEDNÁ?
Vedete lidi? Pak děláte jednu z nejkrásnějších a zároveň nejobtížnějších pozic ve firmě.
V průběhu programu Manažerský řidičák se budeme postupně prakticky zabývat rolí manažera, schopnostmi a dovednostmi potřebnými pro práci s lidmi a vedením manažerských rozhovorů.
Cílem workshopů je:
- Pomoci účastníkům nastavit si svůj manažerský styl tak, aby měli výsledky a zároveň je práce těšila
- Sjednotit přístup k lidem v rámci společnosti
- Nabídnout jednoduché prakticky využitelné nástroje pro práci s lidmi
ČEMU SE BUDEME VĚNOVAT
Workshopy budou probíhat interaktivně, budou postaveny na konkrétních zkušenostech účastníků, které kouč vhodně doplní a propojí s již ověřenými principy, technikami a modely.
STRUČNÝ PŘEHLED jednotlivých workshopů (detailní přehled témat najdete dále):
Workshop I: CO MÁM JAKO MANAŽER DĚLAT? MÁM ROZBUŠKY ČI PILÍŘE?
- V první části naší manažerské série se budeme věnovat roli manažera, co se od něj očekává, jaké činnosti a v jakém poměru. Zjistíme, jak je to s kompetentností a kdo jsou pilíře a rozbušky. Také se podíváme, jak je to s motivací.
Workshop II: JAK TO VŠE NEVYMÝŠLET SÁM ANEB TÁHNOUT NEBO TLAČIT?
- Druhý workshop nás zavede do oblasti řízení výkonu, zaměříme se na rozdíl mezi strategickou a operativní prací manažera. Seznámíme se se dvěma přístupy k lidem – tlakem a tahem – a kdy je který užitečný. A na závěr vyzkoušíme rozhovor zaměřený na řešení, kdy chceme, aby byl pracovník co nejvíce samostatný.
Workshop III: A CO TEN „FEEDBACK“? A HODNOTÍCÍ MANAŽERSKÉ ROZHOVORY
- Třetí workshop zaměříme na jednu z nejdůležitějších dovedností manažera – a to dávat zpětnou vazbu. Navážeme tipy pro hodnotící manažerské rozhovory.
Workshop IV: MANAŽERSKÉ ROZHOVORY: JAK NA PROBLÉM ČI ŠPATNOU ZPRÁVU, PŘERÁMOVÁNÍ
- Závěrečný workshop budeme věnovat dalším druhům manažerských rozhovorů, konkrétně výběrovým pohovorům a rozhovorům o nedostatečném výkonu. Také budeme sdílet nejdůležitější zásady a tipy pro porady.
PRE-WORK A POST-WORK
Pro prohloubení znalostí a dovedností získaných na workshopech budou součástí projektu i další aktivity v mezidobí mezi workshopy – „pre-work“ a „post-work“.
Budou zahrnovat domácí přípravu a maily účastníkům, max. 1-2 maily mezi jednotlivými workshopy.
Chceme zařadit následující aktivity:
- Inspirativní videa
- Články
- Tipy
- Připomenutí klíčových bodů z workshopů
INDIVIDUÁLNÍ KONZULTACE
- Workshopy mohou být doplněny 1 individuální konzultací (1 hodina) pro každého účastníka
- V rámci individuálních konzultací budeme aplikovat poznatky z workshopů ještě více do konkrétní praxe každého z účastníků a tvořit tak jeho vlastní manažerský styl a způsob práce s lidmi. Účastníci budou mít možnost v rámci konzultací probrat situace, se kterými se setkávají při své práci manažera a řešit svoje vlastní témata, která z různých důvodů nebudou moci být probrána ve skupině.
FORMA PRÁCE
Workshopy budou vedeny koučovským způsobem, kdy stavíme na zkušenostech účastníků, rozvíjíme, co funguje, a hledáme řešení pro oblasti, které nějakým způsobem drhnou.
Témata budeme rozpracovávat formou případových studií, vyzkoušíme modely a koncepty, které ukazují, jak fungují zákonitosti práce s lidmi, jak probíhá komunikace a jak lidé obvykle reagují. Do toho přináším ověřené principy a techniky, které účastníci mohou využít.
Pracujeme na konkrétních zkušenostech účastníků, takže si odnesou svoje postupy, např. zjistí, kdo jsou jejich pilíře a kdo rozbušky a připraví se na svoje rozhovory s kolegy.
Harmonogram workshopů – 9-17h (s pauzou na oběd, tedy 7 hodin aktivní práce).
PODROBNÝ PŘEHLED TÉMAT WORKSHOPŮ:
Workshop I: CO MÁM JAKO MANAŽER DĚLAT? MÁM ROZBUŠKY ČI PILÍŘE?
V první části naší manažerské série se budeme věnovat roli manažera, co se od něj očekává, jaké činnosti a v jakém poměru.
Zjistíme, jak je to s kompetentností a kdo jsou pilíře a rozbušky. Také se podíváme, jak je to s motivací.
Obsah
- Management – definice a role
= dosahování výsledků (pracovního výkonu, profesionálního lidského růstu, učení se, řešení problémů) prostřednictvím druhých lidí
- Manažer x specialista – největší nástrahy přesunu
- Rozdíl v dovednostech, v práci s časem, v pracovních hodnotách
- Teorie nedokončených tvarů a její aplikace v práci manažera
- Profesiogram manažera – popis jednotlivých činností manažera
- Čemu se manažer věnuje
- Kolik procent času věnují účastníci jednotlivým činnostem
- Kde je potřeba přidat, kde ubrat, kde to je akorát
- Kompetentnost
- Kdo je kompetentní?
- V jakých oblastech kompetentnost podřízených sleduji?
- Rozbušky a pilíře – zařazení lidí dle UMÍ a CHCE do grafu – práce s nimi
- Motivace
- Zabijáci motivace
- Herzbergova teorie hygienických faktorů
- Vnější a vnitřní motivace – lidé typu I a X – 3 pohony Daniela Pinka
- Motivační mapy – 9 motivátorů pro práci
Workshop II: JAK TO VŠE NEVYMÝŠLET SÁM ANEB TÁHNOUT NEBO TLAČIT?
Druhý workshop nás zavede do oblasti řízení výkonu, zaměříme se na rozdíl mezi strategickou a operativní prací manažera.
Seznámíme se se dvěma přístupy k lidem – tlakem a tahem – a kdy je který užitečný. A na závěr vyzkoušíme rozhovor zaměřený na řešení, kdy chceme, aby byl pracovník co nejvíce samostatný.
Obsah
- Tlak a tah – dva přístupy k lidem
- Reakce lidí na tlak a tah
- Stupně tlaku, formy tahu
- Kdy jsou jednotlivé přístupy a jejich typy užitečné
- Komu, kdy a jak dát prostor
- Postup dle kompetentnosti
- Pozor na skrytý tlak
- Manažerský rozhovor zaměřený na řešení
- Formulace zadání
- Fáze rozhovoru
- Práce s lidmi – řízení výkonu
- Strategická a operativní práce s lidmi
- Každodenní práce
- Pravidelné strategické rozhovory
- Provázání s ročními hodnotícími rozhovory
Workshop III: A CO TEN „FEEDBACK“? A DALŠÍ MANAŽERSKÉ ROZHOVORY
Třetí workshop zaměříme na jednu z nejdůležitějších dovedností manažera – a to dávat zpětnou vazbu.
Navážeme tipy pro hodnotící manažerské rozhovory.
Obsah
- Poskytování zpětné vazby na výkon
- Křivka výkonu – jeden z největších mýtů týkající se zpětné vazby
- Přístup ke zpětné vazbě – nálepkování a tvarování
- Co je kritika a jak působí na mysl – baterka mysli
- Podpora a výzva v práci manažera
- Zpětná vazba podporující a korektivní – zásady a techniky
- Techniky: situace-dopad, dno, plus delta, odvážná zpětná vazba
- Hodnotící manažerský rozhovor
- Příprava hodnotícího rozhovoru
- Struktura hodnotícího rozhovoru
- Proč vedeme pracovníka k sebehodnocení
Workshop IV: MANAŽERSKÉ ROZHOVORY: JAK NA PROBLÉM ČI ŠPATNOU ZPRÁVU, PŘERÁMOVÁNÍ
Závěrečný workshop budeme věnovat dalším druhům manažerských rozhovorů, konkrétně výběrovým pohovorům a rozhovorům o nedostatečném výkonu. Také budeme sdílet nejdůležitější zásady a tipy pro porady.
Obsah
- Hodnotící rozhovor
- Důležité slůvko při řízení výkonu – „například“
- Reakce na nepříjemnou zprávu – SARAH
- Jak na problém
- Tradiční a nový přístup
- Zářivé okamžiky
- Přerámování
- Rozhovory o nedostatečném pracovním výkonu
- Příprava
- Jaké okolnosti je třeba ošetřit
- Mimo kontrolu pracovníka a manažera
- Okolnosti, které pracovník a manažer mohli ovlivnit
- Domluva dalších kroků
- Propojení se zpětnou vazbou
- Vybíráme pracovníky
- Zjišťování kompetencí – behaviorální otázky
- Tipy pro porady
- Druhy porad (informační, řešitelská, rozhodovací)
- Role na poradě a proč je rotovat
Videa
O čem je manažerská triáda?
Reference
Více referencí naleznete zde.